Martinaabostom

Mamma till Maximiliam med hurler syndrom mps 1 & lilla Meja 🧡

Max ska bli storebror!

Kategori: Maximiliam

Som rubriken lyder, lilleman ska bli storebror!
Jag plussade i början på september men kunde då verkligen inte tro att det var sant, jag tog sammalagt 6 tester på två veckor för att se en stegring. Efter 16 mf och ett utomkveds inräknat där så ville jag inte tro att det skulle gå vägen denna gång heller för varför skulle det liksom? Aldrig haft oddsen på min sida tidigare.
Åkte in i vecka 6 och gjorde ett ul, man kunde då se en graviditet i livmodern (tack o lov). Fick en tid 2 veckor senare (v 8) och gissa vad :D hjärtat slog på den lilla! Jag var så otroligt lycklig!

 

 


Vi (jag & pappan) är bärare av den sjukdomen Max har, vilket betyder att det är 25% risk att den lilla får hurler syndom, mps1.
Vi fick en tid till uppsala sjukhus vecka 12+5 för att göra ett moderkaksprov, det var en måndag, svaret kom redan på fredagen & det var en liten flicka vi väntade och hon var (som mig o pappan) frisk bärare av den muterade genen.  Jag var så otroligt lättad & den absolut lyckligaste på jorden.
I maj blir vi en till i familjen, Max väntar med höga förväntningar efter sin lillasyster. 

 
 
Vecka 10+4


 
Vecka 12+5

 
 Vecka 18+2



Kommentera inlägget här: