Martinaabostom

Mamma till Maximiliam med hurler syndrom mps 1 & lilla Meja 🧡

Förlåt..

Kategori: Maximiliam

Jag kan inte skriva just nu om allt som har hänt Maximiliam under hans år. 
Det gör alldeles för ont i mig att bli påmind om allt han gått/går igenom när jag tänker tillbaka. Jag minns allt i detalj och vill så jätte gärna dela med mig av det, fast just nu så kan jag inte. 
Jag lovar att såfort jag känner den minsta ork till att få gråta ut samtidigt som jag skriver så ska jag göra det.
 
Det har vart väldigt mycket sjukhus just nu, ebv kopior som stiger och infektioner & blodförgiftning mm
Han har sövts 3 gånger på 4 veckor och det är en stor risk varje gång han sövs. 
 
Han kämpar på bra & vi tar dagen som den kommer. 
 
Inom kort så lovar jag att fortsätta, men just nu klarar jag inte det.
 
 
Han är så otroligt stark & han är glädjen i mitt liv. Min livs största kärlek! 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-05-07 | 07:46:44

    De är du oxå gumman. Som jag
    skrev till dig, de finns ingen jag ser upp till sim mamma så mycke som dig. Du är grym!!! Kramar till er båda 💖💞💘

  • Lana Chachki säger:
    2015-07-30 | 22:44:17
    Bloggadress: http://LanaChachki.tumblr.com

    Vilken otroligt stack familj och pojk!
    Såg ditt fb inlägg om hur främlingar behandlar denna fina lilla pojk och blev så arg och ledsen.
    Har nu suttit och läst igenom nästan hela bloggen och trots att jag ej känner er personligen, så kan jag ej rå för att känna mig stolt över er för att ni är så otroligt j*vla starka.

    Vilken fantastisk mamma du är och vilken helt underbart charmig pojk.

    Kämpa på, fortsätt vara starka!

    Kramar!

  • Såg inlägget på FB, vilken kämpe du har! Och vilken fantastisk mamma han har! Kram säger:
    2015-07-31 | 10:50:32

    Eva

  • Såg inlägget på FB, vilken kämpe du har! Och vilken fantastisk mamma han har! Kram säger:
    2015-07-31 | 10:51:07

    Eva

  • Emilia F säger:
    2015-07-31 | 19:03:37

    Hej! Jag vill bara säga att du måste vara oerhört stolt över att vara mor till en sån fin och underbart söt kille, folk är som dom är och man kan tyvärr knte göra nåt åt deras beteende, men jag vill att Max ska förstå hur fin och stark han är!!! Hoppas allt är bra med er ❤️ Och Max, stay golden!❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  • Johanna säger:
    2015-07-31 | 19:41:05
    Bloggadress: http://johannaskronikor.spotlife.se

    Hej!

    Såg ditt inlägg på FB och vill bara säga att du är fantastisk! Stark och rak och klok som skriver ett så viktigt inlägg. Det betydde mycket för mig att läsa. Jag insåg att jag inte är ensam!

    Mitt äldsta barn på snart fem år har svår, riktigt svår astma. Det är inte alltid han orkar gå själv. Och kortisonet och tabletterna gör honom trött. Givetvis får han åka i sin vagn om han vill. Precis som din son så älskar han att få vara med och handla och lägga sina saker på bandet. Och då kommer kommentarerna. "Hur kan föräldrar tvinga sina stora barn att sitta i vagn?!" "Jävla, lata morsa som inte låter sitt barn köra en egen vagn." "Stora barn ska gå själva. Ungen kommer bli fet som får godis men ingen motion." Men han är ju sjuk! Precis som du konfronterar jag inte kommentatorerna. Men det svider. Min son undrar varför det inte syns att han är sjuk, för då hade det ju varit enklare.

  • Genny säger:
    2015-07-31 | 22:30:23

    Hej Såg artikeln på Aftonbladet. Vilken stark Mamma du är och vilken go grabb du har. Fruktansvärt hur folk beter sig.. Att de har mage att säga som de sagt.. Fattar inte folk hur det kan göra så mot ett barn.. eller mot dig. Men jag är föga förvånad i den värld vi lever i.. Jag ber för dig och din familj och att Max hälsa stabiliseras och att han får fortsätta vara den goa grabb han verkar vara.. och till dig Martina så ger jag en STOR Styrkekram Och till Max.. Fortsätt att vara den go grabb du verkar vara.. bara för du är annorlunda så skall du inte värderas annorlunda.. Du är precis lika värdefull som alla andra...

    Kämpa på.. tänker på er.. Styrkekram till hela familjen..

  • Monica Fors säger:
    2015-08-01 | 15:18:26

    Och vilken fantastisk mamma han har och mamma har en underbar kille. Önskar er allt gott. Kramar till er. Monica

  • Anonym säger:
    2015-08-01 | 16:26:48

    Följ gärna min fotoblogg http://misselizabeth.blogg.se. Drömmer om att bli fotograf. Jag lägger upp väldigt vackra bilder och kommer med bra inlägg. Nu har jag ett inlägg hur man färgar ifrån mörkt hår till rött och ett inlägg där man kan ställa frågor till mig om viktnedgång

  • Juliah säger:
    2015-08-02 | 14:35:24
    Bloggadress: http://juliahofsweden.se/

    Jag skickar tusen styrkekramar till dig och din fina son <3

  • ortillbokstav.blogg.se säger:
    2015-08-05 | 15:42:29
    Bloggadress: http://ortillbokstav.blogg.se/

    Du verkar helt fantastisk och stark, och din son är verkligen en i mängden - väldigt charmig och söt! :')

  • Anonym säger:
    2016-05-04 | 10:58:05

    Du borde uppdatera oftare. Hur mår ni? Vad gör ni?

Kommentera inlägget här: